La Tour Nostalgique en Rieswiek

28 juli 2020 - Rijswijk, Nederland

Vannacht heerlijk geslapen onder moeders vleugels. Wat een gastvrijheid. Tja. Eerst maar een kilometer heen en weer gelopen door het huis en daarna heerlijk ontbeten.

Was benieuwd of mijn Garmin horloge zou ontploffen of in een shock zou raken omdat hij vandaag nauwelijks stappen registreert, maar hij doet het nog. Garmin heeft de hack aanval overigens nog niet opgelost, dus de officiële statistieken laten nog even op zich wachten.

Vanmiddag heb ik een fietstour geboekt. Ene mevrouw F. Ouwerkerk bood de Tour Nostalgique aan. Deze 18 kilometer lange rit rijdt langs mijn oude woonadressen, basisschool, trapveldjes, werkgevers en het centrum van oud-Rijswijk uiteraard.

Eerst de Hoekpolder aangedaan. Ff met mijn oude buurjongen Max gekletst, en mijn oude adres bekeken, Mr.Beerninkplantsoen 67. Max zocht nog een fiets by the way en mocht meteen testrijden. Hij neemt de Gazelle 'Raleigh' serieus en overweegt deze over te nemen. Dat is dan alvast geregeld.

Onderweg reden we nog langs het Bastion Hotel waar ik 1 jaar heb gewerkt als 'receptionist-kok-schoonmaker-administratief medewerker. Wat een hondenbaan was dat zeg. Mijn broer is ooit bijgesprongen toen er een jeugdelftal van Arsenal overnachtte en de student kok zich had ziek gemeld. Hij gooide de hamburgers in de magnetron en daarna kort grillen, en ik serveerde alles uit.

Tijd voor een lekker broodje haring. Super lekker. En weer door want de benen moeten bewegen.

Aangekomen bij de Triangel straat 34, waar ik geboren ben. Het trapveldje is inmiddels vervangen door een heus Cruyff Court. Er omheen is alles platgegooid en staan nieuwbouwflats.

Ook mijn oude basisschool 'Oprit Brug' is foetsie en daar staat nu een prachtige Brede School.

Via een bakkie koffie in oud-Rijswijk weer terug naar Wateringen (nu Den Haag) over 'de Bult' die geen bult meer is want de trein gaat al jaren ondergronds.

Een heerlijke laatste tocht op t fietsje, want morgen gaan we weer te voet. Voetjes omhoog nu.

Lieve fiets, het was kort maar krachtig en ik weet zeker dat je goed terecht zult komen. We zullen de toekomstige eigenaar vragen goed voor je te blijven zorgen.

Leiderdorp is de volgende halte morgen. Ik overnacht bij de ouders van Leendert, mijn goede vriend die in Brazilië woont. Leendert: 'Sinto vontade de ficar com seus pais amanhã'.

1. Rene:
    28 juli 2020
    Leuke tour gemaakt vandaag. Succes morgen, en vergeet niet de groeten te doen!
  2. Rene:
    28 juli 2020
    Haha. Dank je wel René (Natascha). Zal ik doen liefje.
  3. Valery:
    28 juli 2020
    Je bent er bijna 🎉🎉 zet 'm op morgen!
  4. Rene:
    Zo blij met jou!
  5. Corrie Groot:
    28 juli 2020
    Leuk zo'n tour met je moeder , ze kan wel fiets gids worden !!!🚴‍♂️🚴‍♀️
  6. Rene:
    Zeker
  7. Leendert Lange:
    29 juli 2020
    Zorg ervoor dat mn Pa op tijd naar bed gaat he!!
  8. Rene:
    Mislukt....
  9. Marleen v. Ommeren:
    29 juli 2020
    Enig, terug in de tijd.🤗🤗🤗
  10. Rene:
    Back to the future.
  11. Dennis van Westing:
    29 juli 2020
    Trip down memorylane... leuk!!
    De bult? Die ligt dan om de hoek bij mij thuis, maar geen idee waar.... succes vandaag!!
  12. Rene:
    30 juli 2020
    Na de Bogaard, voor Steenvoorde naar rechts het spoor over. Dat was echt een flinke bult hoor.
  13. Corrie Groot:
    Succes weer vandaag !!🚶‍♂️