Etappe 6. Eindbestemming Hoofddorp

30 juli 2020 - Hoofddorp, Nederland

Vanmorgen mocht ik uitslapen. De meiden gingen namelijk zwemmen vandaag tot 16.00 uur en daarom mocht ik niet eerder finishen. Dat kwam dus goed uit. Na een fijn ontbijt en een uitstekende nacht bedankte ik Bep en Hans en ging ik rond 9 uur pas op weg.

Eerst maar Leiderdorp uit. Veel hoogbouw hier. Zodra je de rand van deze stad bereikt kom je meteen in het veengebied terecht. Hier staat het waterpeil tot aan het maaiveld, anders droogt het veen uit en krimpt de boel, met verzakkingen tot gevolg. Veel grasweiden met molens, bruggetjes, koeien, schapen en ooievaars. Gescheiden door de vele kleine slootjes. De koeien hadden het trouwens al door, het zou een warme wandeldag worden.

Op weg naar de Kaag dus. Hier wilde ik dwars doorheen met de veerpont maar die ging niet wegens corona. Wat nu? Een opblaasboot kopen met pomp bij de Lidl ofzo? Dat is dan plan c. Plan b. schoot me gisteren te binnen. De schoonouders van mijn broer staan op de camping bij Oude-Ade. En ik herinner me dat ze een..... jajaja...... een boot hebben. Een speedboot wel te verstaan. Ik heb meteen gebeld. Ze waren zeer gastvrij en wilden mij graag deze dienst bewijzen. Bij aankomst op de camping en na een bakkie koffie mocht ik aan boord van de 'Stingray'. De overtocht was inclusief een lekkere duik in het ijskoude water. Heerlijk! Conny en Jan bedankt!

Dit gaf enorm veel energie om door te lopen. Langs de Ringvaart. Die absoluut niet geschikt is voor voetgangers. Geen lekkere weg om te wandelen. Je komt met dit weer overal jongeren tegen die het heerlijk vinden om zicht aan de Ringvaart te vermaken.

Wat is die Ringvaart toch lang en zoals ik al zei: wandelaars-onvriendelijk... Dan ben je blij dat je met deze warme dag een handdoek hebt om je te beschermen tegen de zon en dat je als versnapering nog wat 'tobleronesaus' bij je hebt om je suikers op peil te houden.

Ik voel mijn huis. Ik voel die magneet aan mij trekken. Nog ongeveer 5 kilometer. Wat doe ik? Doorlopen en volledig stuk gaan of nog 1 laatste pauze inlassen? Gebruik je verstand René en zet je gevoel opzij. Je voeten schreeuwen om een sokkenwissel en nieuw talkpoeder. Ok! Final break....maar dan wel in de schaduw.

Die bakstenen waren hier gedumpt en heb ik gebruikt voor een zelfontspanningsfoto. Dat heb ik sowieso vaak gedaan onderweg. Een opstelling verzinnen waardoor je in 10 seconden je positie in moet nemen voor een foto.

Ok. Fles warm water leeg, bifi happen, voeten talken, sokkenwissel... Nootjes in de hand. En de appel eet ik dan pas op het laatste moment. De laatste versnapering. En dan nog 1 keer power geven. Nog 5 km.

Ik loop nu in Zwaanshoek en heb nog 700 meter te gaan. Ik zet 'Watermelon Sugar' van Harry Styles aan. Heerlijk. Ik voel de emotie losbarsten binnenin. Als ik de hoek om ga zie ik ze. Ik ben er bijna. Ik heb 't geflikt. Ik ga de hoek om en zie ze staan bij de voordeur. Ik kan me niet bedwingen en sprint naar de eilandbrug. Ik voel mijn benen en voeten niet meer. Ik vlieg de brug over pers er nog een sprint uit en kom als eerste over de finish van de 'deur-tot-deur-loop Walcheren. Ik jank en omhels iedereen. Wat een super gaaf onthaal. Als kers op de taart mag ik ook nog het bekende sushischip met Erwin eten.

Na 261 kilometer afgelegd te hebben, waarvan 149 kilometer lopend, 102 kilometer op de fiets en 10 kilometer met de veerpont wil ik de lezers bedanken voor de reacties en motiverende woorden. Dank lieve Natas dat ik dit mocht ondernemen. Ik neem aan dat je volledig tot rust bent gekomen zonder mij... Dank lieve voeten, dat jullie mij hebben gedragen en gesteund.

Ik hoop dat mijn wandelavontuur anderen inspireert om ook af en toe eens een versnelling terug te schakelen en meer op details te letten, er is namelijk zoveel moois te zien als je er de tijd voor neemt. Ga iets doen wat je leuk lijkt en wat jou op de één of andere manier uitdaging geeft. En beleef het! Want daar word je als mens zoveel rijker van. Het was GE-WEL-DIG. Voor nu, TABEE!!!

Screenshot_20200730-222940IMG-20200730-WA0027IMG-20200730-WA0052IMG-20200730-WA0036IMG-20200730-WA0046IMG_20200730_155748IMG_20200730_212523IMG_20200730_175205IMG-20200730-WA0016IMG_20200730_131253IMG_20200730_124519IMG_20200730_151738IMG_20200730_121659

Filmpje Aankomst: Aankomst.op.de.Westhove.32

1. Lidia:
    30 juli 2020
    Wat super gaaf om ook je laatste woorden te lezen die dit avontuur tot een einde brengen. De foto's zijn geweldig en het was een eer je de láátste meters te zien vliegen naar (T)HUIS. Je meiden zijn blij dat je er weer bent. En je voeten hebben een verfrissende duik gehad. Geniet nog van je avontuur op papier en in je dromen. Welkom in hoofddorp René
  2. Rene:
    31 juli 2020
    Dank je Lidia. Het eerste bruistablet is al gebruikt hoor. Mijn voeten zijn er blij mee. Back in Headvillage.
  3. Erwin Verboom:
    30 juli 2020
    Jij bedankt Rene voor je prachtige blog met foto’s! Ik heb genoten van je verhalen, met als hoogtepunt dat je op slippers over de Zeelandbrug liep al zwaaiend met je schoenen naar voortrazende automobilisten 😂👌🏻
    De kunst van het leven in het nu. Je niet drukmaken over wat er komen gaat, anders dan de volgende stap die je dichterbij huis brengt. Linkervoet, rechtervoet en weer links en weer rechts.
    Maar ook oogkleppen af en zien wat je normaal in alle hectiek niet ziet. Genieten van kleine dingen. Het was allemaal te lezen en te zien op je reisblog!
    Relax na deze LDW, je eerste maar vast niet de laatste jou kennende! 🤪🤩
  4. Rene:
    31 juli 2020
    Fantastisch verwoord Erwin. Alleen zoals jij dat kan vriend! Je kent me al te goed. Haha. Enne, het is inderdaad de eerste voltooide LDW. We zullen zien wat de toekomst brengt. Zou dit mijn nieuwste 'hyperfocus' zijn? 😂😍
  5. Corrie Groot:
    30 juli 2020
    Heel gaaf René dat je het hebt geflikt !!!
    Fantastisch gedaan en wat een leuk onthaal door je 3 meiden en bu👍👍😘
  6. Rene:
    31 juli 2020
    Echt hè, fantastisch onthaal. Warm en vol liefde. Zoals het hoort. Heel blij mee.
  7. Francisca Ouwerkerk:
    30 juli 2020
    Goed gedaan Jochie. Genoten van je verslagen en prachtige foto's. En ik ben weer een fiets rijker.🙈
  8. Rene:
    31 juli 2020
    Heb je die nog niet verkocht dan?!??!? Kom op, beetje pushen bij Max. 40 Euro.
  9. A3 Van Empel:
    31 juli 2020
    Top Rene, je hebt het gedaan!!!!!! wat leuk om je helemaal te volgen met geweldige foto's .Geniet nu maar van je gezin !
  10. Rene:
    31 juli 2020
    Dat ga ik zeker doen A3 en familie. Bedankt voor de steun onderweg. Kus!
  11. Marleen v. Ommeren:
    31 juli 2020
    Goed gedaan René, en vooral ook die oplossingen als het even niet kon gaan zoals je gedacht had. Heel origineel opgelost. Geniet vandaag lekker v.h.mooie weer, je gezin en even lekker niet een afstand lopen.😎😎😎😎😎😎😎😎
  12. Rene:
    31 juli 2020
    Thx Marleentje. Dat is het allerleukste aan deze onderneming. Niet weten wat er gaat gebeuren en improviseren. Heeeeeeeerlijk. 😍
  13. Joyce:
    31 juli 2020
    Jahoe jahoe jahoe.....you did it🥳.
    Een super uitdaging waarvan we mee mochten genieten tijdens de voorbereiding in Zeeland, het uitzwaaien daar, het volgen van je écht leuk geschreven reisverslagen met mooie foto's, helaas hebben we de finish live gemist, maar wat een geweldig thuiskomstfilmpje....wat een feestje hebben ze voor je gemaakt. Dik verdiend. Nu lekker laten verwennen, genieten van je 3 meiden en gewoon eens even niks....dagje slippers, blote voeten, zwembad, niks, weer een perfecte timing met vandaag 30 graden🌞🌞🌞.
  14. Rene:
    31 juli 2020
    Oh ja. Bijna vergeten. Je hebt de hele voorbereiding meegemaakt. Van dropping tot campingwalk.😍 Credits voor het meedenken Joyce. Als iemand daar echt goed in is, dan ben jij dat Kanjer!!! Ik zie je snel! Kus. (Enne José heeft de honneurs waargenomen bij de aankomst, en dat was geweldig)
  15. Berry:
    31 juli 2020
    Wat een topprestatie. Ik kan me voorstellen dat de thuiskomst een flinke ontlading was. Het was vast een ervaring om nooit meer te vergeten. Home sweet home.
  16. Rene:
    Absoluut! Klopt allemaal Berry. Thanks for your support along the way.😍
  17. Bianca De Geus:
    31 juli 2020
    Talkpoeder voor je voetjes...ik gebruikte ooit ter voorbereiding van de 4daagse kampferspiritus. Daags van te voren regelmatig insmeren. Misschien iets voor je volgende uitdaging!!
    Maar top hoor. Ook bijzonder dat je ineens weer een boot ritje wist te regelen. Overal connecties. Fijn dat je daar dankbaar gebruik van kon maken.
    Nu lekker bij komen.
    Ik heb genoten van je verslagen en je mooie kiekjes.
  18. Rene:
    31 juli 2020
    Die spray had ik ook Bianca. Maar wrijving blijft. Eind goed al goed.