Etappe 5. Den Haag - Leiderdorp

29 juli 2020 - Leiderdorp, Nederland

Slecht geslapen. Ik was in mijn hoofd al aan t lopen vannacht. Ligt niet aan de accommodatie want die was natuurlijk perfect. Dank mams voor de goede zorgen, de leuke dag en gezelligheid.

Oke, weer te voet dus. Alles voelde goed en vertrouwd. De 2 kleine teen blaren waren tot rust gekomen en het rugzakje was weer gestructureerd volgepropt.

Vandaag ging ik langs de Vliet lopen. Dit kanaal verandert van naam na een aantal kilometers. Het gaat dan verder onder de naam Rijn-Schiekanaal. Ik had verwacht dat dit een saaiere dag zou worden maar niets was minder waar.

Het begon nog voor de Vliet met een dooie mol. Wat zijn die beesten toch klein. Vervolgens kwam ik bosaardbeien tegen. Die heb ik thuis ook, dus deze wilde ik wel proeven. Gatverdamme. Vies. Niet dezelfde dus.

Fijn dat er een 'M' in de Plaspoelpolder zat. Alleen had de 'M' voor mij een andere betekenis: de 'M' van makkie vandaag.

Aangekomen bij de Vliet besefte ik hoe mooi deze tocht zou worden.

Toen was Drievliet aan de beurt. De hekken stonden open bij de achteruitgang, dus mocht ik naar binnen om ff wat foto's te maken..... denk ik...

Leidschendam was prachtig. Wat een prachtige sluis hebben ze hier. Met echte profi sluiswachters. Extra leuk was het om onthaald te worden door mijn mattie Berry onder het genot van een cappucino. Dat stuwt je zo richting de helft van de tocht.

Op de helft wilde ik pauze houden maar kwam ik een 'privé' bankje tegen. Dus was hij niet voor mij bedoeld. Dat kun je me toch niet aan doen? Ik wilde zo graag neerploffen. Ook goed joh. Dan ga ik er wel vóór zitten.... maar hier houd ik pauze.

Verder kwam ik nog een zwijn tegen dat kroos uit de sloot vrat, 4 vrouwen die hadden gekoe-knuffeld(hoe schrijf je dit?!??) bij Elzahoeve (het was echt de moeite waard...zeiden ze. Je schijnt er rustig van te worden).

Tot slot: een foto met mijn trouwe Feyenoord beker. Wat een topkwaliteit🔴⚪

Uiteindelijk heb ik weer een stuk blootsvoets en op de slippertjes afgelegd, gewoon omdat mijn voeten het vroegen.

In Leiderdorp duurde het nog behoorlijk lang voor mijn gevoel voordat ik eindelijk door Hans (vader van mijn maatje Leendert) hartelijk werd ontvangen. Ik heb ontzettend genoten vandasg van deze route langs ophaalbruggen, miljoenenvilla's en allerlei bootjes en schepen.

Morgen de laatste etappe naar Hoofddorp, maar het pontje bij De Kaag gaat niet vanwege corona. Dus zal ik waarschijnlijk moeten uitwijken.....tenzij ik nog een oplossing kan vinden. Ik wil zoooo graag door De Kaag...

See you tomorrow.

Data: 30 kilometer precies

9,5 uur onderweg geweest.

IMG_20200729_065815IMG_20200729_070035IMG_20200729_070921IMG_20200729_135739IMG_20200729_084320IMG_20200729_095918IMG-20200729-WA0072IMG_20200729_095005IMG_20200729_091844IMG_20200729_084240IMG_20200729_134448IMG_20200729_152932IMG_20200729_083003IMG_20200729_113532

1. Lidia:
    29 juli 2020
    Weer een genot om deze route mee te beleven. ( zo voelt het echt met je verslag. Succes met de láátste (kilo)meters.
  2. Rene:
    30 juli 2020
    Dank Lidia. Moet lukken zou je denken.
  3. Leendert Lange:
    29 juli 2020
    Vanavond in goeie handen! de bovenste lade onder het keukenraam ligt vol met snoep, chips en koek.
  4. Rene:
    Gevonden...
  5. Corrie Groot:
    29 juli 2020
    Leuke foto's weer René, één speciale foto voor Joke van die mol , ze heeft net een enorme plaag achter de rug.
    Mooi hè langs de vliet , we hebben hier in het westen echt wel mooie plekjes hoor !!!
    Succes Morgen met je laatste dag , je kan het !!!!😘
  6. Rene:
    30 juli 2020
    Heel Nederland heeft ontzettend veel moois, Corry. Dat vergeten we vaak. En lopend zie je alle details. Ik vond de Vliet super leuk. Misschien een inspiratiebron voor Nico, zo'n ophaalbruggetje?
  7. Joyce:
    29 juli 2020
    Echt weer een plezierig leesverslag Rene. Misschien moet je dit vaker gaan doen en opschrijven. Ik vind dat je schrijftalent hebt...hihi. En wederom mooie foto's voor erbij 😊.
    Heel veel succes met je laatste dag. Helaas zijn we er niet bij om je live te onthalen 😔, maar in gedachte zien we je de brug al bijna oplopen....😉.
    Voor nu goed uitrusten en goed slapen 😴😴😴
  8. Rene:
    30 juli 2020
    Was ook erg leuk om mijn verhaal iedere dag op te schrijven. Dan zie ik alles op de route nog een keer voorbij komen. En de foto's herinneren me aan de route die ik heb gelopen. Het schrijven van dit blog was voor mij de eerste keer, ik was op zoek naar een leuke manier om zoiets te kunnen delen met anderen. Dit werkt dus prima. Kan het iedereen aanraden als je zo een avontuur aan gaat.
  9. Bianca De Geus:
    29 juli 2020
    Wat een Gezellig verslag weer. Voor ons jammer dat je er bijna bent.ik kijk toch uit naar jouw verhalen en foto's.
    Maar je dames zullen weer blij zijn.
    Morgen hopelijk ook nog een mooie wandeldag.
    Have fun en slaap lekker straks.
  10. Rene:
    30 juli 2020
    Ik kan wel door blijven lopen Bianca tot Sint Juttemis, het is gewoon super gaaf om te doen. Wie weet komt er ooit een vervolg. Nu eerst DESTINATION: HOOFDDORP
  11. Rene:
    29 juli 2020
    Hey, morgen de laatste dag, geniet ervan. Die pont daar verzin je vast wel weer wat op. Enne...finishen kan vanaf 4 uur want je kleine dames liggen in het zwembad. Dus...een pauze meer ...of een rondje extra...jij mag kiezen. Tot morgen! Tas
  12. Rene:
    30 juli 2020
    Ik kan ook weer terug lopen. Pik jij me dan op na 18.00 uur in Zoutelande? Komt goed. Eerst uitslapen.
  13. Valery:
    30 juli 2020
    Heerlijk geschreven weer! Succes met de laatste loodjes vandaag, wat zul je vanavond heerlijk slapen bij je gezin.
  14. Rene:
    Oost west thuis best.
  15. Hans Lange:
    30 juli 2020
    En je bent weer onderweg. Was beregezellig. Wat kunnen we een hoop praten in een paar uurtjes zeg. We zijn weer helemaal bij. Ik vind dat je een goede kijk op het leven hebt. Houden zo. Veel succes met de laatste loden. Het moet een groots weerzien worden als ze tot 16.00 uur tijd nodig hebben om alles voor te bereiden. 😂😇 ik denk de plaatselijke fanfare, een dj voor de meiden en Anita Meijer en Lee Towers als afsluiting . Of zo iets.
  16. Rene:
    31 juli 2020
    Haha. Anita Meijer. Dat zou een giller zijn. Als mijn gezin er maar is, dan kan ik ze knuffelen. We zijn inderdaad helemaal bij Hans. Als je in de buurt bent.....ff appen hoor dan zet ik de koffie aan. 😘
  17. Petra Metz:
    van oom en tante!!!
    Jij maar inspannen en gaan!!!
    Wij ONTSPANNEN met zulke levendige verhalen!!!
    Good Luck
  18. Rene:
    31 juli 2020
    Dank J. en J. Tot volgend jaar in Zeeland.
  19. Petra Metz:
    31 juli 2020
    Oom en tante zijn wij hoor H en P!!
    Dag René, we hebben je gevolgd H en P.
    Ja er zijn er meer van: Oom en Tante!
    Fijne vakantie verder en groet de Dames
    HERMAN en PETRA.
  20. Rene:
    31 juli 2020
    Thx. Leuk hoor. Jullie ook nog een fijne zomer gewenst.
  21. Hans Lange:
    Deal Rene.